Rzeczywistość 2015 roku i trendy na 2016 rok w branży marketingowej

18.01.2016/komentarze

Wzajemne przenikanie się kompetencji agencji interaktywnych, kreatywnych, socialowych i domów mediowych to, moim zdaniem, rzeczywistość 2015 roku i silny trend na 2016 – komentuje Michał Ryszkiewicz, dyrektor zarządzający agencji KAMIKAZE.

Nasi klienci już dziś budują swoje strategie marketingowe wokół tworzenia, dystrybucji i promocji wartościowej treści, często w oparciu o solidną analizę popularnych zapytań w Google i Youtube. Marketerzy doceniają powoli znaczenie mobile w kampaniach reklamowych, przewartościowują rolę social media w swoich działaniach w kierunku kanału obsługi klienta i coraz odważniej sięgają po technologie (beacony, RTB).

– Chętnie bierzemy odpowiedzialność za całość, bo – mam przekonanie – opracowując strategię wiemy więcej o grupie docelowej naszych działań i jesteśmy w stanie lepiej stargetować kampanię, a jeśli coś ‘nie klika’ to jesteśmy w stanie dużo szybciej zareagować i wprowadzić zmiany. 

Szczególnie wyraźnie widać to w obszarze planowania i zakupu mediów – dostępność i skuteczność produktów Google, a także zasięg sieci AdWords stworzył agencjom digital niesamowite możliwości. Jeszcze 2-3 lata temu standardem – czasem naturalnym uzupełnieniem, a czasem wręcz punktem wyjścia dla realizowanych przez nas działań marketingowych w internecie był obszerny mediaplan, często z utajnionymi informacjami o kosztach. Dziś sprowadzenie użytkowników jest jednym z naszych zadań – czasem wprost wynika z briefu, a czasem jest aktywnie proponowane przez agencję.

Domy mediowe oczywiście nie pozostają nam ‘dłużne’ i coraz aktywniej ‘wchodzą w buty’ agencji – widziałem w tym roku wiele przykładów aktywacji i konkursów, których organizatorem był dom mediowy. Do niektórych warsztatowo czy kreatywnie można mieć jeszcze pewne zastrzeżenia, ale niektóre były na wysokim poziomie. Konkurencja jest dobra – w dłuższej perspektywie nowe kompetencje po obu stronach przełożą się na lepsze i bardziej spójne projekty, a tam gdzie agencja nadal, ‘tradycyjnie’ pracuje z domem mediowym – będzie łatwiej o wzajemne zrozumienie dla dobra projektu. 2016 rok prawdopodobnie jeszcze bardziej przedefiniuje nam nazewnictwo na rynku, ale na prognozy przyjdzie jeszcze pora.

Dla Agencji KAMIKAZE mijający rok był bardzo udany w wielu obszarach.

Kamikaze zrealizowało w 2015 roku m.in. kolejne działania dla marek szerokiej dystrybucji L’Oréal Polska (contentowy projekt L’Oréal Casting Girls, relaunch podkładu True Match, Czysterski Back to School 2015 dla Garnier Czysta Skóra) oraz Orange (promocja bezpłatnych kanałów samoobsługowych Mój Orange i Orange On-line, prace przy rebrandingu Orange). W KAMIKAZE przełożyło się to na 300% przyrost wydatków w AdWords rok do roku oraz bardzo wyraźną dynamikę i energię do rozwoju.

Do poczytania: wirtualnemedia.pl

Kontakt

Planujesz działania w internecie? Podeślij nam brief!

Podeślij nam maila, zadzwoń lub wpadnij na kawę.