Case Study: Kampania reklamowa w serwisie YouTube dla marki Mapa Spontex

01.02.2016/case study

Czy Youtube to dobre miejsce do promocji nowoczesnych akcesoriów do utrzymania czystości ? Podczas gdy komunikacja reklamowa w tej kategorii produktów od lat podlega dominacji mediów tradycyjnych – radia i telewizji, ogromne możliwości wideo w Internecie postanowiła wykorzystać marka Mapa Spontex i powierzyła agencji KAMIKAZE obsługę oraz przeprowadzenie kampanii AdWords w serwisie YouTube.

Miesięczną kampanię wideo na Youtube uruchomiliśmy 23 października 2015 roku. Jej celem była promocja intrygującego klipu reklamującego mop obrotowy Full Action System Compact+, w którym w głównych rolach wystąpiły sympatyczne zwierzaki – jeż i pies rasy Komondor.

Reklamę zaadresowaliśmy do kobiet w grupie wiekowej 18-64 lata według zainteresowań: Dom i ogród, Edukacja, Nieruchomości, Produkty i usługi kosmetyczne, Sport i fitness, Usługi dla firm. Materiał wideo wyświetlono 1 235 614 razy, z czego pełnych obejrzeń było 31 288 razy. 38,83% odbiorców obejrzało film do końca. Średni koszt obejrzenia wyniósł 0,06 zł.

W kampanii wykorzystaliśmy dwa formaty reklam TrueView różniące się sposobem wyświetlenia. W efekcie właściwej optymalizacji i odpowiedniego kierowania na odbiorcę uzyskaliśmy następujące wyniki:

kampania In-Stream (tzw. pomijalny Pre-Roll, reklama przed odtworzeniem filmiku) wygenerowała 35 374 wyświetleń, ze współczynnikiem obejrzeń na poziomie 38,37% (40,21% użytkowników obejrzało film do końca). Średni koszt obejrzenia wyniósł 0,08 zł.

kampania In-Display (reklama wideo w sieci GDN, nawiązująca do oglądanych treści i sugerująca widzom obejrzenie wideo o podobnej tematyce) wygenerowała 1 200 240 wyświetleń, ze współczynnikiem obejrzeń na poziomie 4,58% (47,43% użytkowników obejrzało film do końca). Średni koszt obejrzenia wyniósł 0,05 zł.

Podsumowując efekty kampanii, marka Mapa Spontex dotarła do wybranych użytkowniczek YouTube, prezentując im konkretną ofertę za pomocą klipu reklamowego. Na zlecenie klienta Agencja KAMIKAZE zoptymalizowała kampanię i zrealizowała efektywne działania w obszarze Adwords dla wideo. Efektem współpracy są bardzo dobre wyniki mierzalne, które wprost przekładają się na zainteresowanie i popularność reklamy wśród użytkowników.

Mapa Spontex jest renomowanym, ogólnoświatowym producentem artykułów do utrzymania czystości i produktów przeznaczonych dla gospodarstw domowych, takich jak gąbki, ścierki, mopy, miotły, wiadra, rękawice. Główna siedziba firmy znajduje się we Francji. Od 2000 roku marka jest obecna w Polsce, z siedzibą w Krakowie.

 

 

Kontakt

Planujesz działania w internecie? Podeślij nam brief!

Podeślij nam maila, zadzwoń lub wpadnij na kawę.