Czy pozycja Facebooka jest zagrożona przez młodszych konkurentów ?

18.01.2016/komentarze

Facebook to pierwszy portal, o którym myślimy w kategorii mediów społecznościowych. Posiada wielu konkurentów, którzy chwalą się dynamicznym. Wśród nich jest młodzieżowy Snapchat i jego starszy brat Instagram. Czy mogą one kiedyś strącić Facebooka z piedestału? Na to się jeszcze nie zanosi – twierdzi Izabela Hille, social media specialist w agencji KAMIKAZE.

Analizując konkurencję, można dostrzec stały wzrost popularności Snapchata. W tym roku CEO Snapchata Evan Spiegel chwalił się 100 milionami aktywnych użytkowników aplikacji dziennie. Jednak w porównaniu do Facebooka, który we wrześniu tego roku przekazał, że liczba użytkowników korzystających z niego codziennie przekroczyła miliard, Snapchat wydaje się mało znaczącym przeciwnikiem. Może Snapchata pokochało pokolenie Z, ale to jeszcze nie jest medium, które może pokonać giganta z Menlo Park w Kalifornii.

Snapchat i Instagram nie mogą pochwalić się tak wieloma formami publikacji czy narzędziami dla reklamodawców. Z tych i wielu innych powodów Facebook będzie stał na czele mediów społecznościowych. Tego możemy być pewni.

Podobnie wygląda kwestia Instagrama, który od kilku lat znajduje się w portfelu marek Facebooka. W tym roku 300 milionów ludzi codziennie korzystało z tej aplikacji. Oczywiście ciągle przyrasta ilość użytkowników, jak i komercyjnych marek prowadzących komunikację na Instagramie. A z pewnością będzie ich jeszcze więcej, w związku z wprowadzeniem możliwości prowadzenia płatnej kampanii w obrębie Instagrama. Warto pamiętać, że promowanie treści na Instagramie zostało połączone z narzędziami Facebooka łącząc oba serwisy razem.

Co na te zarzuty Facebook? W 2015 roku raczej nie przestraszył się swoich młodszych konkurentów, jednocześnie nie przestając modernizowania serwisu Facebook. W tym roku otrzymaliśmy możliwość publikacji na stronach postów karuzelowych (wcześniej zarezerwowanych dla płatnych kampanii), zrobienia zakupów czy publikacji zdjęć w formie pokazu slajdów.

Do poczytania: interaktywnie.com

Kontakt

Planujesz działania w internecie? Podeślij nam brief!

Podeślij nam maila, zadzwoń lub wpadnij na kawę.